Contact

Voor meer informatie en bijkomende details:
Telefoon: 03 217 98 90
Email: nkc@aon.be

Wat te doen bij schade?

Ongeval of schade aan uw voertuig? U kunt bij ons de schademelding doorgeven zoals het u het beste uitkomt:

  1. Schade telefonisch melden
    Maandag tot vrijdag van 9.00 uur tot 12.30 uur en van 14.00 uur tot 17.00 uur, op het telefoonnummer 03/217.98.90.

  2. Noodnummer 24/7 bereikbaar
    Voor uw mobilhome en autoverzekering vindt u het noodnummer terug op de groene kaart. Dit nummer kan u bereiken 24u/24u en 7dagen op 7.

  3. Schade melden per e-mail
    U kunt uw schade ook per e-mail bij ons melden. Stuur dan een e-mail naar nkc@aon.be. Om uw dossier te kunnen openen, hebben wij de volgende gegevens nodig:
    • Naam
    • Polisnummer
    • Telefoonnummer
    • Datum van de schade
    • Beschrijving van de schade
    Voeg eventuele documenten zoals bijvoorbeeld aanrijdingsformulier, foto's van de schade of andere documenten die u van belang acht bij de schade.

  4. Schade per post melden
    Per post op het volgend adres:
    NKC Verzekeringen
    Roderveldlaan 3
    2600 Antwerpen

  5. Wij bevestigen u schriftelijk de ontvangst van uw schadeaangifte met vermelding van de contactgegevens van uw schadebeheerder.

    Uw mobilhome herstellen
    Laat uw mobilhome herstellen bij een OMNIA hersteller en geniet van gunstige schaderegelingsvoorwaarden.

    Vind hier uw OMNIA hersteller.


    Tips: Wat moet ik doen als ik bij een ongeval betrokken raak?

    1. Politie informeren
      Als er gewonden zijn, bent u verplicht de politie te bellen en zo snel mogelijk aangifte te doen. Als er enkel materiële schade is, bent u niet verplicht de politie in te schakelen. Wij raden u aan dit toch te doen als de andere bestuurder de feiten betwist, weigert om zijn versie van de feiten neer te schrijven of het Europees aanrijdingsformulier weigert te ondertekenen.

    2. Europees aanrijdingsformulier
      Als u bij een ongeval betrokken raakt, vul dan het Europees aanrijdingsformulier zo precies mogelijk in. Zo heeft u belangrijke informatie over de eigenaars van de betrokken voertuigen, de bestuurder en zijn verzekeringsmaatschappij en de omstandigheden van het ongeval. Vergeet niet de naam en het adres van eventuele getuigen te noteren.

    3. Enkelzijdig ongeval
      Bent u alleen betrokken bij het ongeval dan bent u niet verplicht het Europees formulier in te vullen. Een gewone melding met de omstandigheden, de datum, de plaats en de gevolgen van het ongeval volstaan.

Contract wijzigen

U verhuist, u koopt een nieuwe wagen, ... en uw contract dient gewijzigd te worden.

Stuur ons een wijzigingsaanvraag naar nkc@aon.be en vermeld de volgende gegevens:

  • Naam
  • Polisnummer
  • Telefoonnummer
  • De omschrijving van de wijziging

Onze adviseurs passen uw contract aan en bezorgen u de nieuwe polisdocumenten.

Indien u nog vragen hebt, kan u ons steeds telefonisch contacteren, maandag tot vrijdag van 9u tot 12.30u en van 14u tot 17u op het nummer 03/217 98 90.

Wat bij een verandering van voertuig? Kan ik er dan gewoon onmiddellijk mee rijden?

Heeft u een bestaande verzekering? Dan dient u de aanvraag tot inschrijving (roze formulier) aan uw huidige verzekeraar over te maken. Die zal het nodige doen om uw nieuwe wagen in Aansprakelijkheid te verzekeren. De andere waarborgen (omnium, rechtsbijstand, bestuurder) kan u perfect reeds bij ons onderschrijven. Gelieve ons wel de “verklaring van opzeg” ingevuld en ondertekend toe te sturen.

Betreft het een nieuwe verzekering? Dan hoeft u ons enkel de ingevulde aanvraag tot inschrijving (roze formulier) toe te sturen. Wij voeren de inschrijving uit en de nummerplaat wordt automatisch verstuurd naar uw adres.

Had u graag een dekking (mini-) omnium? Voor een nieuw voertuig moet u ons de aankoopfactuur van het te verzekeren voertuig bezorgen. Voor een tweedehandsvoertuig volstaat de nieuwwaarde van het voertuig.


Wat moet ik doen bij verlies of diefstal van mijn boorddocumenten?

U moet ons dit uiteraard spoedig meedelen. Wij sturen u dan een roze formulier toe, waarmee u een duplicaat van het inschrijvingsformulier kan aanvragen.

U moet ook het verlies of diefstal van uw documenten aangeven bij de politie en een attest vragen. Het geheel stuurt u dan naar de DIV. (Dienst voor Inverkeerstelling van Voertuigen).

Wij sturen u nadien een duplicaat van uw groene kaart.

Opgelet! Als het gelijkvormigheidsattest van uw voertuig gestolen is, moet u bij uw concessiehouder een duplicaat aanvragen.

U moet ook een duplicaat van de technische controle aanvragen als het voertuig ouder is dan 4 jaar.


Kan ik bij NKC Verzekeringen mijn premie spreiden?

Natuurlijk! Bij NKC Verzekeringen heeft u de mogelijkheid om driemaandelijks, zesmaandelijks en jaarlijks te betalen en dit zonder bijkomende kosten.


Hoe word ik lid van NKC Verzekeringen?

NKC Verzekeringen is exclusief voor leden van de NKC. Bent u nog geen lid? Sluit u snel aan voor slechts €68,- per jaar via deze link.

Onderschrijft u geen verzekering maar wil u wel lid worden van de NKC? Dat kan. Dit kunt u hier doen.